Tuesday, 04.08.2020, 10:59
Добре дошъл Гост | RSS
[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
Forum moderator: kalla  
Форум за счетоводство - Веста Консулт » Въпроси и отговори » Здравословни и безопасни условия на труд » Оценка на риска
Оценка на риска
BoyanovaDate: Sunday, 26.06.2011, 20:47 | Message # 1
.::.
Group: Админ
Messages: 365
Awards: 9
Reputation: 1
Status: Offline
Същността на оценката на риска е да се идентифицират опасностите, свързани с работата, работния процес и работната среда с последващо вземане на решение за ограничаване или премахване на този риск. С това се цели намаляване на трудовия травматизъм и професионалните заболявания.

Правната уредба за оценката на риска се съдържа в Закона за здравословни и безопасни условия на труд и Наредба № 5 на Министерството на труда и социалната политика и Министерството на здравеопазването за реда, начина и периодичността за извършване на оценка на риска. Работодателите и лицата, които за своя сметка работят сами или в съдружие, са длъжни да направят оценка на риска за здравето и безопасността на работниците и служителите.

Оценката на риска се извършва от специалистите от фирмата, при необходимост подпомогнати от външни специалисти, със съдействието на лицата, ангажирани в трудовия процес - ръководители, работници или техни представители, комитетите и групите по условия на труд.

Последователност на действията, свързани с оценката на риска:

- Заповед за провеждане на оценката, изготвяне на програма за организацията й и координиране на оценката;

- Консултация с представители на работниците по отношение на избора на компетентните лица;

- Ангажиране на компетентните лица, които ще проведат оценката на риска;

- Предоставяне на необходимата информация, обучение на компетентните лица и оказване пълна подкрепа на работата им;

- Координиране на действията на оценяващите, включване на ръководния състав и стимулиране участието на работниците в оценката;

- Определяне подходите и методите за извършване на оценката;

- Опредляне на обектите за ревизия и за оценка на риска (класификация на трудовите дейности);

- Допитване и консултации с работниците и служителите, работещи на оценяваното място;

Идентифициране на опасностите;

- Определяне елементите на риска;

- Оценка на риска;

- Предлагане на адекватни на риска мерки за неговото отстраняване или поставянето му под контрол;

- Заповед за утвърждаване списък на мерките;

- Формулиране на доказателства за това, че предпазните мерки са съобразени с резултатите от оценката;

- Онагледяване на предпазните мерки с оглед постигане на ефективност при прилагането им;

- Информиране на работниците и/или техните представители за резултатите от оценката и приложените мерки.

Материалът е взет от сайта на Изпълнителна агенция "Главна инспекция по труда" - gli.government.bg


Хората са само два вида- простИ хора и простО хора, вторите често грешат, но първите само това правят!
 
Форум за счетоводство - Веста Консулт » Въпроси и отговори » Здравословни и безопасни условия на труд » Оценка на риска
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:


Vesta Consult © 2020