Saturday, 15.08.2020, 16:37
Добре дошъл Гост | RSS
[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
Forum moderator: kalla  
Форум за счетоводство - Веста Консулт » Въпроси и отговори » Счетоводство » Как да изберем счетоводител за по-малко от няколко дни
Как да изберем счетоводител за по-малко от няколко дни
MuchakovaDate: Monday, 08.08.2011, 13:00 | Message # 1
dandelion wine
Group: Админ
Messages: 383
Awards: 7
Reputation: 10
Status: Offline
Уважаеми клиенти и читатели,

С тази статия целим да ви подпомогнем при избора на счетоводител така, че след това да не съжалявате за взетото от вас решение и да не попадате често в неприятни, а не рядко и финансово неизгодни ситуации. В един руски сайт, открихме базови критерии, "как да направите правилният избор" за по-малко от няколко дни и публикувахме тук преведената от руски и актуализирана съобразно българските условия статия.
1. Наетият от вас счетоводител не ви безпокои през седмицата. Какво мислите ще произтече от това? Ако смятате, че ви е провървяло, то не е така. Счетоводителите непрекъснато трябва да общуват с фирмата, с която са в сътрудничество, да искат допълнителни документи и обяснения. Ако не го правят и си кротуват значи, че им е все едно как се осчетоводява фирмата. Те „рисуват” отчетите ви без да имат опората на съответните документи. В този случай очаквайте проблеми още при първата проверка .
2. Добрият счетоводител съхранява реквизитите на всички първични документи-фактури, договори, актове и др., и ги отчита в базата данни. При въпроси „Как се получава тази или онази цифра за...”, би трябвало да получите отговор след няколко минути, като същевременно вашият счетоводител се обоснове и представи съответните документи. Ако не може да го направи, значи в документацията цари хаос, който рано или късно ще е изцяло за ваша сметка.
3. Професионалистите не приемат нищо на доверие. Ето практически съвет, съгласно тази максима. Представете документ с малка грешка – на договора му липсва дата или подпис, фактурата няма отбелязана ставка ДДС или е не се е подписало Материално отговорното лице (МОЛ). Следете реакцията. Ако счетоводителят приеме документа без забележки, значи не е много добър специалист. Добрият счетоводител ще ви помоли да си отстраните грешката.
Тук недейте да очаквате реакция на момента. Често документите се приемат днес, но се обработват в последствие. Дайте време на фирмата да реагира. В противен случай ще получите едно добре аргументирано оправдание.
4. Поинтересувайте се от практиката на вашия счетоводител, вижте с какви казуси се е сблъсквал и какъв професионален опит има. Така ще изключите възможността да попаднете на човек, който се учи върху вашата фирма или по-страшният вариант- на човек с богат опит, който не е прилагал в последните 10 или дори 20 години. Какви са рисковете? Познанията му са стари, практиките се менят, законодателството също. Вашият избраник може да се окаже опасен за бизнеса ви поради самоувереност, че знае всичко и е много добре подготвен, но всъщност не е.
5. Опитните счетоводители непрекъснато общуват с данъчната администрация в ежедневието си. Да намериш общ език с данъчните- това е втората природа на един истински счетоводител и изключително благоприятно умение, от което печелите само и единствено вие. Когато счетоводителят ви постоянно се оплаква, че данъчните го „притесняват”, не е на добре.
6. Добрият счетоводител не е този, който ви дава справките, отчетите и балансите в уговорените срокове. Един истински счетоводител познава и законите, постоянно предлага варианти за данъчни облекчения и методи за оптимизация на разходите ви. Това видимо ще проличи в хода на вашия бизнес. Данъците намаляват и данъчните не възразяват срещу това.

7. Счетоводителите на частна практика обикновено водят поне няколко фирми. Хубаво е предварително да изясните какъв е обемът на тяхната заетост. Ако счетоводителят ви има 45 клиента и повече, едва ли на вашата фирма ще се отделя достатъчно внимание, без това да се отрази върху качеството. В зависимост от обема и индивидуалните потребности на всеки клиент, оптималното натоварване е до 15 фирми на счетоводител. Ако един или повече клиенти са с обемна дейност, числото не бива да надхвърля 10 фирми на едно работно място. Ако се обръщате не към отделен човек, а към счетоводна фирма, опитайте се да получите информация според горния критерий, какво е натоварването на всеки отделен служител. По този въпрос ще напишем повече по-нататък, защото има още какво да се каже.
8. Цените в счетоводния бранш варират от много ниски до много високи. Тук е моментът да ви светне една предупредителна лампичка за прекалено ниските цени.
Представете си, че се обръщате към отделен счетоводител или към счетоводна къща. Отсреща ви съобщават една примамлива и откровено ниска цена. В началото сте много изкушени да я приемете.Стоп... Замислете се как се покриват с такива хонорари следните задължителни нужди на счетоводството:

- Лицензиран счетоводен софтуер, който изисква поддръжка, обновяване, антивирусни и антихакерски защити.
- Лицензиран правен софтуер, който често се актуализира и който задължително и редовно трябва да се следи. Той също е платен и изисква защити и поддръжка.
- Качествено подготвени специалисти, който разбират от работата си , но искат и еквивалентно заплащане на труда си
- Материално-техническа база- в случая компютри, принтери, ксерокси, скенери, факс, мобилен телефон и др. са поне елементарните неща, с които трябва да разполага вашият избраник за счетоводител. Разбира се, те също изискват поддръжка.
- Нещо много важно, което пропуснах умишлено. Това е офисът. Да речем се спирате на счетоводител, който работи другаде на заплата, а в „свободното си време” обслужва вас. Работи от дома си, защото така му е по-удобно. Как и кога ще се свържете с него, ако имате проблем ? В края на работния ден ? През уикенда? Ами ако не вие го потърсите първи, а данъчният инспектор...

В този случай един действащ офис е задължително изискване за вашия избор.

С 20 или 30 лева счетоводен хонорар, определено няма да получите това качество.

Надявам се да сме били полезни и успех в търсенето!


Материалът е публикуван от Веста Консулт- Изберете Качеството!
 
MuchakovaDate: Monday, 08.08.2011, 17:55 | Message # 2
dandelion wine
Group: Админ
Messages: 383
Awards: 7
Reputation: 10
Status: Offline
В кръга на шегата намерих във форума на старт.бг този материал. Приятно четене:

* Вашият счетоводител трябва да е мъж. Жените излизат по майчинство, имат лошият навик да се омъжват, а в момента се пенсионират по-млади. Тоест ако искате сериозен счетоводител, който да изкара до 63 годишна възраст при Вас, трябва Ви мъж.
* След като е мъж, той трябва да е дебел. Защо? Защото трябва да си скъсва задника да работи. А той работи пред компютъра. А пред компютъра се затлъстява. Тоест, ако имате кандидат, който е хилав, да знаете, че него яко го мързи и се движи повече от нормалното за счетоводител.
* Вашият счетоводител трябва да носи очила. С колкото по-висок диоптър, толкова по-добре. Това означава много опит и кьорене във всевъзможните проблемите, които е имал преди това.
* Вашият счетоводител не би трябвало да има приятелка или съпруга, освен ако и тя не е счетоводителка. Ако работи нормално по 14-16 часа на ден, няма друг тип жена, която да го търпи.
* Вашият счетоводител трябва да закъснява с малко за работа всеки ден. Все пак и той е човек, работи до 11-12 часа вечерта, няма как да очаквате да е навреме в 8 сутринта на следващият ден.
* Търсете човек, който знае поне английски. Все пак човекът трябва да може да чете чужди източници как се правят „сложни счетоводни записвания”.
* Ако кандидатът за работа при Вас е съден многократно за финансови измами, но нито веднъж не е бил осъден, той е правилният човек, явно е неуловимият.
* Ако се колебаете между двама или повече кандидата, вземете най-скъпият. Счетоводителите по-принцип са притеснителни хора и ако Ви искат много пари, явно знаят защо.


Материалът е публикуван от Веста Консулт- Изберете Качеството!
 
Форум за счетоводство - Веста Консулт » Въпроси и отговори » Счетоводство » Как да изберем счетоводител за по-малко от няколко дни
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:


Vesta Consult © 2020